divendres, 30 d’agost del 2013

LES PIULADES DE LA DIPUTADA MERÇE JOU

El dia 29 d'Agost, el Sindic de Greuges Sr. Rafael Ribó va explicar a la Diputació Permanent del Parlament l'Informe sobre la malnutrició a Catalunya i a propòsit d'aquesta compareixença la diputada, regidora i convilatana, ciutadana Mercè Jou va fer aquestes tres piulades al Twitter:
-Demà començo el dia al #parlament on el Síndic de Greuges explicarà l’informe s/malnutrició infantil a Catalunya, informe k no avala ningú
-El sindic de greuges diu k l'Associació Catalana de Pediatria li va dir k ja parlarien després de vacances. Esta qüestionant els pediatres?

-@txellborras posa les coses en el seu lloc pel que fa a la compareixença al #parlament del sindic de greuges sobre desnutrició

No es la primera vegada que la diputada olesana de CiU, les deixa anar com raja i si l'encerto l'endevino (vegeu en aquest mateix blog “El que la diputada Mercè Jou amaga”). Peró front el dubte i l'escepticisme no hi ha millor antídot que l'evidencia i no cal comentar res. Mireu amb esperit critic ( no de crítica barroera sinó amb criteri) les intervencions del Sindic de Greuges i de la diputada de CiU Sra. Meritxell Borràs, contraste-ho després amb les tres piulades mercedàries i opineu.

No us faci por et temps que us portarà la visualització (1 hora i 23 minuts) us passarà el temps volant creieu-me. Vinga proveu-ho.

Informe del Sindic de Greuges Sr. Rafael Ribó sobre la malnutrició infantil a Catalunya (37 m. 11 s.)

Primera intervenció de la Diputada de CiU Sra. Meritxell Borràs (11 m. 2 s.)


Resposta del Sindic de Greuges Sr. Rafael Ribó (21 m. 22 s.)



Segona intervenció de la Diputada de CiU Sra. Meritxell Borràs (5 m. 10 s.)


Segona resposta del Sindic de Greuges Sr. Rafael Ribó (7 m. 58 s.)


Tercera intervenció de la Diputada de CiU Sra. Meritxell Borràs (1 m. 28 s.)

En acabar la seva tercera intervenció, la diputada Borràs com en el sonet de Cervantes

caló el chapeo, requirió la espada,
miró al soslayo, fuese, y no hubo nada.”

dimarts, 27 d’agost del 2013

POSATS A DIR DISBARATS AQUI VA EL MEU: L'INDEPENDENTISME BASCULA CAP EL TOTALITARISME. QUE US HA SEMBLAT? A VEURE QUI LA DIU MES GROSSA.

AIXÓ HA EXISTIT ¡ALERTA!
Qui em coneix sap de l'escassa simpatia que li tinc al PSC (PSC-PSOE). Ja ve d'antic, de coses de la transició del franquisme a la democràcia i que et queden als racons de la memòria, i si haig de ser sincer, no és que hi hagin posat gaire voluntat per esborrar-les. Comprendreu, doncs, que no tinc cap interes en defensar al PSC, però dit això no puc estar d'acord amb el disbarat d'editorial del VilaWeb dels dies 20 i 21 d'Agost títolada “Per que el PSC bascula cap al feixisme?” i que signa el seu director Vicent Partal, persona que jo considerava equànime i sensata.
Puc estar d'acord amb en Partal sobre algunes de les qüestions que planteja i es pot discrepar del posicionament que el PSC ha pres oficialment sobre el procés pel dret a decidir (jo mateix en discrepo), però només es un reflex de les seves contradiccions internes i de les que ell sabrà o no sabrà sortir-s'he; ara bé d'això concloure'n que hi ha una deriva cap el feixisme és d'una interessada mala fe esfereïdora. No dona l'editorialista del VilaWeb cap raonament, a la llum de la historia, la sociologia o la política, que permeti afirmar aquesta “basculació” del PSC, però se sap d'antic que les paraules no son innocents i acusant de “bascular” cap el feixisme a qui s'aparta del “pensament oficial” no només es vol desprestigiar i desqualificar al dissident sinó també llençar una advertència als “tebis” perquè no es desviïn del recte camí cap a la gran finalitat que transcendeix i esta per sobre de les persones. Això es diu TOTALITARISME que és, ves per on, una de les característiques comunament acceptades i que tothom reconeix en els feixismes de tota mena.
I a la editorial del VilaWebb s'hi vessen opinions que “basculen “ cap el totalitarisme quan es diu que mai ningú “s'havia atrevit a adoptar posicions tan extremistes contra el nacionalisme català i contra la voluntat popular” o “el PSC no va encaixar mai amb la voluntat popular” o “el PSC no hauria de violentar la majoria de la societat catalana” i aquesta deriva independentista cap el totalitarisme es reafirma quan des de l' Assemblea Nacional Catalana (ANC) es diu que no hi res a discutir, que no es vol canviar el lema de la “Via Catalana” de l'11 de Setembre i que qui hi vagi serà comptat com a independentista expulsant a les persones que sempre hem estat a favor d'exercir el dret a l'autodeterminació de Catalunya sense apriorismes.
El totalitarisme deixa de banda el raonament i l'esperit crític i no deixa lloc al dubte, supedita els grups socials i a l'individu mateix a la finalitat inmutable, no hi cap desviació de cap mena. S'hi es o no s'hi es, ho ets o no ho ets, estas amb mi o contra mi; maniqueisme pur.
M'agradaria que el títol d'aquest escrit fos només això, un disbarat, però de moment el dia 11 de Setembre no em deixaran ser a la Via Catalana, malgrat tot jo, com cada any, penjaré la senyera a la finestra...i la bandera roja perquè se sobre quina Catalunya vull parlar i discutir.

dissabte, 17 d’agost del 2013

DEL PROLETARIAT AL PRECARIAT?. UN PETIT EXEMPLE : DEL “CAFE DE LA PRINCESA” AL “MERCAT PRINCESA”, O QUI SIGUI BURRO QUE ESTUDII.

Un dìa, no fa gaire, em vaig acostar, amb morbosa curiositat per raons que no venen al cas, al
Mercat Princesa (font: barcelona b-guided)
“Mercat Princesa”
que és això que ara se'n diu un espai gastronòmic. Quedeu-vos si us plau amb el següent concepte: “Showroom”. La pagina web “Directo al paladar. El sabor de la vida” ens diu El término inglés showroom, tan fashion él, pertenece al mundo de la moda y viene a significar “sala de exposición”, aunque últimamente su uso se ha extendido a otros sectores, como el gastronómico” i segons ells el “Mercat Princesa” resulta ser el primer “shoowroom” gastronòmic de Barcelona sobre el qui la seva pròpia pagina web ens explica, amb llenguatge que a mi em recorda el NO DO (imagineu-vos la veu aflautada i l'entonació del locutor) : El Born, la zona bohemia de la ciudad en la que las calles se entrecruzan en un laberinto urbanístico heredado del pasado. El edificio, una construcción del siglo XIV remodelada en la que se articulan armoniosamente las paredes de piedra y los arcos de medio punto medievales con las tendencias arquitectónicas eco-cibernéticas actuales. En la periferia del espacio, en torno a un patio cubierto con una cúpula de cristal, se reparten 16 puestos culinarios cuyos platos pueden degustarse cómodamente en las mesas centrales o en las barras repartidas por el local. La variedad de recetas convierten al Mercat Princesa en un punto de encuentro ideal para paladares y presupuestos muy diversos, todos los días desde las 9 de la mañana hasta las 12 de la noche. Se compaginan recetas mediterráneas y asiáticas, huevos cocinados de diferentes maneras, embutidos ibéricos, quesos, pasteles, ahumados…Y para beber, los mejores caldos: vinos, cavas, cerveza, refrescos de todo tipo, café y al atardecer, una amplia oferta coctelera. En el proyecto global del Mercat Princesa, la última novedad, de próxima inauguración, será el “restaurante clandestino”, con capacidad para 40 comensales, servicio en mesa y una carta que incluirá una selección de los platos ofrecidos en los 16 puestos de la zona central. Tendrá acceso desde un punto oculto del interior del local.”, aclarint-nos “La Vanguardia” el dia 2 d'Agost Y es que los famosos seguro que también querrán pasarse por aquí a disfrutar sin ser vistos.”.

Com veieu una proposta conceptual molt “fashion” (tornem-ho a dir), plena de modernitat, flexibilitat i innovació, divertida, interactiva, transversal, globalitzadora i, sobre tot, amb voluntat de marcar tendència (em deixo alguns del adjectius que s'han de fer servir en aquest casos?).

El cas es que a on ara hi ha el “Mercat Princesa” nomes fa uns mesos hi havia el “Café de la Princesa”, un restaurant amb estovalles i tovallons de tela, carta i/o menú, cuiners i cambrers que et servien a la taula el que demanaves i que, contractats laboralment per l'empresa, eren subjectes d'un conveni col-lectiu que garantia un sou, una jornada de treball màxima, vacances, protecció enfront dels riscos laborals, cotització a la seguretat social......etz.


L'antic Café de la Princesa (font: Vipgourmet)
Fixem-nos ara, perquè es interessant, el que ens diu el blog de critica gastronòmica Cultibar sobre el procés de formació del “Mercat Princesa”: J.A., artista transversal y padre de la idea, sabia que debía reinventarse. Tras años regentando el Cafè de la Princesa, en el mismo local, la situación pedía cambio, y habló con esas paredes que retienen la historia para resurgir. “Queríamos algo nuevo, sin ataduras de carta y tipología, en la que tú decidieras qué comer”. Para ello, se puso en contacto con distintos emprendedores culinarios y compartió su idea. “.
Com veiem el mateix empresari i alhora artista transversal (?), ens dona la clau de tot plegat: “sin ataduras...de tipologia” i “emprendedores” (paraula fetitxe que serveix per a planxar un ou o fregir una corbata). Es tracta de trencar amb els lligams del model anterior que suposa despeses en salaris, cotitzacions, prevenció de riscos laborals, rigideses en el control del temps de treball .....etz. i traspassar tota la responsabilitat a persones (han de ser joves i amb il-lusions) que han adquirit uns coneixements sobre determinada professió perquè els desenvolupin amb l'esquer de treballar amb llibertat en el seu propi negoci.


Aixì les coses, aquesta llibertat de negoci es tradueix en un contracte mercantil (es renuncia a la tutela de la jurisdicció social, per definició i encara que us sembli mentida mes protectora dels treballadors) i es lloga a l'emprenedor un espai minúscul (16 lloguers que cobrarà l'empresa, deu n'hi do), amb les seves derrames de llum, aigua, etz., es convertirà en un treballador falsament autònom, que haurà de pagar les seves cotitzacions a la seguretat social, liquidar el seu IVA, sense control sobre el seu temps de treball (jornada i vacances) ja que l'espai obre de 9 a 24 hores tots els dies de l'any i subjecte a la competència amb la resta d'emprenedors del mercat...... Total, negoci rodó per la part del empresari: màxim benefici, mínima despesa, inseguretat i precarietat pel treballador  i ...qui sigui burro que estudii.
Autònoms com a eufemisme d'assalariats degradats, exclosos dels drets laborals i sobre els qui cauen tots els riscos que abans eren exclusius del empresari com a contrapartida de la apropìació de la plusvàlua del treball o benefici. Deia el directiu de la CEOE Alberto Nadal des de “El Pais” que avui en dia els joves han de plantejar-se diferents opcions: o veure's com a empresaris, o com a gestors dels seu propi capital humà dins de l'empresa. Es aquest el nou model de treball que volem per a desprès de la crisi-estafa?.

divendres, 2 d’agost del 2013

BANDA SONORA DEL MES D'AGOST (A mi Bajo Llobregat) canta Amantes grupo de sevillanas y rumbas



Reconec que la banda sonora d’aquest mes la poso per provocar (amb “carinyu”) als montserratins. Però es que em toquen el voraviu, em sap greu.

He trobat una curiositat musical que, malgrat la seva simplicitat i que no diu res de transcendent, diu molt. Ens diu que hi ha persones que no tenint el “pedigrí” exigit per a ser admesos a la colla de la “ceba” han fet seu i es reconeixen en aquest Baix Llobregat que va del Cairat al Delta, popular, de classes obreres, subalternes i precàries que alguns creuen i volen difús i inconsistent. El Baix Llobregat que aquell llunyà 11 de Setembre de 1.976 a Sant Boi feia que la senyera catalana (sense estels), la “verdiblanca” i la roja s’abracessin. El Baix Llobregat que es bolcava en un Congrés de Cultura Catalana alhora popular i mestís. Fixeu-vos si fan seu el “indefinit” Baix Llobregat aquests  cantaires, que fins i tot reivindiquen que s’hi incorpori l’Hospitalet a manera de botifarra a Barcelona, centralista com Madrid i que amb golafreria s’ho vol empassar tot.

Sabeu que us dic? “Baix Llobregat estat d’Europa”.

Si voleu escoltar la sevillana “A mi Bajo Llobregat” feu clic a sota i passeu l’estona.