diumenge, 28 de febrer del 2010

CUBA NO EM FACIS PLORAR


Em considero comunista i m’agrada presumir-ne provocadorament en aquests temps confusos. Com a comunista vaig lluitar contra la dictadura franquista que em va maltractar i empresonar i continuo la lluita avui en dia, en la mida de les meves possibilitats, per ampliar la nostra migrada però, malgrat tot, valuosa democràcia. I dic tot això no per a fer-me el fanfarró sinó per a dir amb autoritat que:

En aquesta condició de comunista no puc entendre racionalment, ni per tant justificar, que cap persona pugui morir per motius de consciencia i/o opinió, ni per acció ni per omissió, per molt contrari a les meves idees que sigui. Per tant no puc entendre la mort del dissident cubà Orlando Zapata a una presó mentre estava en vaga de fam, com no vaig poder entendre els afusellaments del any 2003.

A on ha fet falta he defensat els avenços socials de Cuba, que agradi a no agradi són meritoris i l’han convertit en un dels països més igualitaris del mòn. Se que, sovint, a la gent d’esquerres ens fa por criticar Cuba per que no se’ns acusi de recolzar el criminal bloqueig econòmic a que esta sotmès el poble cubà, però no puc recolzar que en nom de la igualtat i la justícia es malmeti la llibertat, no per què aquest valor sigui superior als altres sinó perquè tots són condició de tots i un govern que s’anomena socialista s’ha d’enfrontar amb decisió i sense pors a les contradiccions que això suposa.

Dit això, denuncio la hipocresia de la dreta de tota mena que es tapa els ulls, les orelles i el nas i utilitza diferents mesures segons de on prové la vulneració dels drets humans. També a Cuba hi ha Guantanamo, també hi ha el Sàhara i el Marroc, la Xina i el Tibet, l’Afganista, l’Irak, l’escàndol d’Hondures, i molts, molts etzeteres.........per no parlar de casa nostra.

10 comentaris:

gianna ha dit...

saque mi comentario porque me parece que mi PC esta hackeada...no es mi animo meterme en la politica interna de otros paises...pido disculpas
saludos y gracias

Martí Obiols Casanovas. ha dit...

“Homo sum; humani nihil a me alienum puto.” que significa “Hombre soy; nada humano me es ajeno” (donde dice hombre puedes poner mujer o persona humana). Esta citae es de la comedia “El atormentador de si mismo” del dramaturgo latino Terencio que vivio en el siglo I antes de Cristo y la pronuncia un personaje llamado Cremes para justificar su intromisión en un asunto en apariencia ajeno a él. Ha quedado para la posteridad como modelo de lo qu debe ser el comportamiento humano ante las injusticias. No estoy de acuerdo con que hayas borrado el comentario, aunque lo respeto. Otro escritor romano, Horacio, dijo: “Quien vive temeroso, no será nunca libre."

gianna ha dit...

no soy temerosa pero mi PC fallaba ayer anoche...
Me paso lo mismo cuando hice un comentario contra Chavez y contra la dictadura en mi pais en el blog Canarias vista por Chopingo, que recibi tambien mails...
Tambien cuando escribi en el blog de un cubano que vive en Mejico...
yo siempre hago comentarios "fuertes" porque no vivo en "una burbuja de pedos"...
hoy pongo un programa contra hackers...
un beso...buen jueves

Demabloggo ha dit...

Hola Martí! REalmente es una pena la represión cubana... como cualquier otra represión. Tienes razón al decir que parece q ser de izquierdas y criticar a Cuba "da miedo"... yo me considero de izquierdas, y no por ello renuncio a opinar sobre un estado supuestamente socialista.

La auténtica pena es que nunca se haya podido ver el verdadero socialismo (y mucho menos, el verdadero comunismo) implantado en una sociedad. Y muchoo me temo, q nos quedaremos con las ganas!

gianna ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
gianna ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
gianna ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
gianna ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
gianna ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
gianna ha dit...

yo bore porque se repitio muchisimas veces un comentario...
disculpa si te arruino el blog