dissabte, 10 de juliol del 2010

PER QUE EM MANIFESTARÉ AVUI?









No soc independentista ni nacionalista (perquè Catalunya es una nació), penso en un federalisme internacionalista que podeu matissar amb tota mena de tonalitats si voleu, i avui em manifestaré per reivindicar l’Estatut que, a contracor i malgrat tot, vaig referendar. De moment no vull anar mes enllà.
Es podrien donar moltes raons però em manifestaré per les següents estrictament personals:

1.-Perquè penso que les decisions preses pels representants de la sobirania popular, de forma delegada i també directa, no poden ser modificades per un anomenat Tribunal Constitucional amb mandat caducat forçat fins el ridícul i que ha decidit amb criteris estrictament politics i gens jurídics. De fet penso que els estatuts d’autonomia degudament referendats haurien de ser immodificables a no ser pel propi poble sobirà que se l’atorga.

2.-I el mes important que em mou a manifestar-me. La historia ens ensenya que els avenços dels drets nacionals del poble de Catalunya estan íntimament lligats als avenços de la democràcia al conjunt dels estats a on esta integrada , i en concret al Regne d’Espanya la sentencia que ha dictat el Tribunal Constitucional no es pot deslligar dels problemes que te la recuperació de la memòria històrica i la reparació de les víctimes del franquisme, de la reforma laboral i la pèrdua de drets socials que es vol imposar, de l’ofensiva de l’església catòlica i la dreta contra la llei de interrupció del embaràs, de la prepotència dels poderosos que estan aconseguint sortir de la crisi econòmica que ells han provocat empobrint al conjunt de les classes populars pel seu propi benefici., de la llei que modifica la naturalesa de les caixes d'estalvis, de ..............

Ras i curt, jo avui em manifestaré a Barcelona per que la democràcia esta greument amenaçada i prou.