dimarts, 1 de març del 2016

BANDA SONORA DEL MES DE MARÇ. "No fa gaires anys". Canta Enric Barbat



La proposta deNo fa gaires anys” d'Enric Barbat com a banda sonora del mes de març, és conseqüència d'un atac de nostàlgia.

El dia 5 de febrer a Sant Feliu de Llobregat en un acte d'homenatge al Jaume Bosch, que ha deixat la política institucional, em vaig trobar amb amics i amigues, que feia molts anys que no veia. Companys i companyes del PSUC que lluitàvem a la clandestinitat contra el franquisme com podíem, entre ells, sobretot, el Joan Romagosa, amb qui vaig compartir tantes accions, collonades i discussions sobre el bé i el mal, sobre l'ésser i l'esdevenir, sobre les contradiccions en el si del poble segons Mao Tse Tung (que llavors encara es deia així)

Era el 1973 i el Joan tenia a casa seva el disc de l'Enric Barbat “A la teulada” que escoltàvem sovint i als meus 19 anys em vaig identificar amb el missatge de “No fa gaires anys” que em va tornar a la memòria el passat 5 de febrer quan vaig fer una abraçada al Joan. La diferencia és que ara hem jubilaré d'aquí a quatre mesos.