dimarts, 19 de setembre del 2017

CARTA OBERTA DE SUPORT A L'ALCALDESSA D'OLESA DE MONTSERRAT D'UN CIUTADÀ CRÌTIC

Font: web Ajuntament d'Olesa de Montserrat

Il·lustre Sra. Na Pilar Puimedon.

He conegut per la web de l'Ajuntament que serà investigada per la fiscalia, juntament amb altres alcaldes i alcaldesses, per haver signat el decret en el qual manifesta el seu ple suport al Referèndum per a l'autodeterminació de Catalunya i la disponibilitat a habilitar els centres de votació. No sé si aquest ha sigut el millor camí davant el "cul de sac" en què ens trobem la ciutadania catalana en general i olesana en particular; hi ha opinions, accions i omissions per donar i vendre. Puc dubtar-ne, però creuré (pensi que en creure estic fent un acte de fe) que, com va dir a la ràdio, ho ha fet en defensa dels interessos de tots els olesans i olesanes "tant els que volen votar si, com els que volen votar no, com els que no volen anar a votar". Així doncs, d'avançada, com a Alcaldessa d'Olesa de Montserrat, compti amb tot el meu suport i solidaritat enfront de l'actuació barroera del govern del Reino de España judicialitzant un problema polític, i tingui la seguretat que em tindrà recolzant-la en tots els actes i manifestacions que es convoquin en aquest sentit.

Li justificaré aquest suport, però per evitar equivocs primer em convé aclarir-li que jo sóc dels que no volen anar, i no aniran, a votar. És veritat que la resposta autoritària i repressiva del govern espanyol del PP fa que el fetge em demani votar, peró el cervell va per un altre cantó. En síntesi: no puc estar d'acord en la forma antidemocràtica en què es van votar les lleis de referèndum i transitorietat al Parlament de Catalunya (no cal estendre's ara), la pregunta binaria no m'interpel·la i, sobretot, penso que el referèndum no beneficia els interessos i la cohesió de la classe obrera o treballadora a qui pertanyo; i perdoni per utilitzar aquest terme que pot semblar antiquat però jo el trobo analíticament rigorós.

Ara si, la justificació del meu suport. Ara i aquí (això que, convencionalment, en diem Catalunya i Espanya) els drets i llibertats de la ciutadania estan en perill i, el més greu, la primera la llibertat d'expressió, aquella sense la qual l'exercici de els demés drets fonamentals és impossible.

Els drets i llibertats fonamentals que garanteix la Constitució del 1978 i, per remissió expressa a ella (quina paradoxa¡¡), l'article 22.1. de la Llei de transitorietat jurídica i fundacional de la República, no s'atribueixen als pobles i als territoris genèricament, són drets de ciutadania personalíssims i la investigació del fiscal pretén vulnerar el dret a la seva llibertat d'expressió de la qual ha fet ús en firmar el Decret, i com comparteixo la frase de J.F. Kennedy de què "els drets de cada persona disminueixen quan els drets de només una d'elles es veuen amenaçats" per això li faig costat.

Per qué no vull votar l'1-O em diuen equidistant i no és veritat, sóc distant d'uns i altres, però proper i compromès en la defensa de la llibertat i la democràcia, sobretot en aquesta llibertat d'expressió que ara li volen negar i que vostè, com a alcaldessa d'Olesa, amb l'excusa de què tenia por a prevaricar (feu clic aqui) tantes vegades m'ha negat a mi, multant-me per criticar la guardia urbana, mirant cap a una altra banda quan vaig ser apartat arbitràriament de la tertúlia política radiofònica, no deixant-me parlar i retirant-me la paraula al torn del públic dels plens i no fent cas de les recomanacions del Síndic de greuges.


Estic d'acord amb vostè quan diu que "en una democràcia, deixar que les persones  s'expressin no hauria de ser susceptible de ser judicialitzat de cap de les maneres" per aixó li recomano que es posi davant del mirall i reflexioni sobre la cita de Kennedy.

Amb tota la meva modesta solidaritat i suport.