divendres, 2 de gener del 2015

BANDA SONORA DEL MES DE GENER. "El per capita". Canta Carlos Puebla y Los tradicionales.


Carlos Puebla y Los tradicionales
Ens ensenya la Viquipèdia que la “renda per cápita” és la relació que hi ha entre el PIB (producte interior brut) i la quantitat d'habitants d'un país. És a dir, dividim el PIB del Reino de España entre el total dels actuals súbdits de Felipe VI i surten uns números que permeten dir al Mariano que comencem a anar d'allò més bé.

Sembla que al tercer trimestre de l'any que s'ha acabat aquesta renda va ser de 5.600€ o, el que és el mateix 1.866'66€/mes, i com que a casa som quatre ens representa que toquen 7.466'66€/mes o 89.600€/any que fins i tot podrien ser 104.533'24 si comptem dues pagues extres, però no cal.

Tot plegat no m'acaba de quadrar i em sembla que és per allò de les estadístiques que diu que si el Rodrigo Rato (per a dir algú), ha anat al “Celler de Can Roca” (també per a dir un lloc a l'abast de tothom) quatre vegades, representa que jo m'he cruspit dos plats de “Cloïsses amb xarrup d'aranja i Campari” (posem per cas) i el Rodrigo altres dos, però no, resulta que no, si mes no jo no ho recordo.

El cantant cubà Carlos Puebla ja se'n va adonar fa anys de la trampa i la va explicar a la guaracha “El per capita”. Escolteu-la si voleu com a primera banda sonora del 2015 (per cert 40e. aniversari de la mort del dictador Franco que no del franquisme).