dimecres, 2 de setembre del 2015

BANDA SONORA DEL MES DE SETEMBRE. "Petita festa". Canta Toti Soler

Toti Soler
La soledat no volguda és fotuda. La defuges, però et busca i et troba. Un petó malmès al coixí sobre l'ombra d'algú que veus que ja no hi és, per exemple.  Busques succedanis que t'acompanyin però al final tens l'evidència irrefutable que estàs tot sol, tu amb tu. "Petita festa" m'inspira aquesta reflexió.


Imatge extreta de: Metamorfosis/Blogs La Vanguardida
 

"Petita festa" es una poesia del xinés Li Po. El poeta Marià Manent la va versionar al català i Toti Soler la va musicar. L'han cantat Maria del Mar Bonet i Sílvia Pérez Cruz, però la versió que us proposo com a banda sonora del Setembre, és la que va fer el mateix Toti al disc "Liebeslied" el 1972. Preciosa



Prenc un flascó de vi
i entre les flors bevia.
Som tres: la lluna, jo
i l'ombra que em seguia.

No sap beure, per sort,
la lluna, bona amiga,
i a la meva ombra mai
la set no l'angunia.

Quan canto, veus ací
la lluna que s'ho mira;
quan em poso a dansar,
l'ombra em fa companyia.

Quan s'acaba el festí,
els convidats no em fugen:
veus ací una tristor
que mai no l'he coneguda.

Si me'n torno al casal,
em segueix l'ombra muda,
i una mica més lluny
m'acompanya la lluna.