dijous, 30 de maig del 2019

L'IMPOSTOR I EL FILL ABANDONAT PEL MAL PARE. PARÀBOLA EVANGÈLICA EXPLICANT L'ALIANÇA ESPÚRIA DEL BLOC OLESÀ I CATALUNYA EN COMÚ ALS INFIDELS, PAGANS I DESCREGUTS.




En aquell temps el profeta alçà les mans al cel i digué als seus deixebles: -Escolteu estimats germans les meves paraules plenes d'antiga saviesa:

“Un pare tenia un fill que vivia emancipat en un palauet repartit en sis habitatges que el poble anomenava Ajuntament. L'amo del palauet tenia un habitatge amb dotze estances, dels cinc habitatges restants quatre tenien dues estances i el darrer només en tenia una. El fill del seu pare vivia feliçment en un dels habitatges de dues estances però no s'entenia gaire amb l'amo del palauet.

Un dia el fill va decidir que volia créixer i necessitava un habitatge més gran i li va dir al seu pare:
-Aviat haurà nou repartiment d'habitages i necessito més estances. Pare, et demano que m'ajudis per a major glòria teva.
-Fill meu -digué el pare- no pot ser. Fa dies l'amo del palauet, que està molt enfadat amb tu, em va demanar secretament que et desheretés i que li donés el meu nom per a poder participar en el repartiment d'habitatges i estances....
-Però estimat pare, l'amo malparla de tu per les places i mercats, et menysprea al temple a on idolatra molts deus i deesses diferents vituperant el nostre. És un impostor¡¡
-....He acceptat i a canvi em regalarà un parell de cabres perquè pasturin a l'oasi de la Diputació i jo li oferiré ombra i una tassa de te als olorosos jardins del Consell Comarcal.
-Pare, no et deixis temptar per la llaminadura d'un dàtil que se't tornarà amarg a la boca, ans conreem plegats, tu i jo, amb paciència un palmerar que ens doni amb el temps molts de dolços dàtils.
-Fill -contestà- està dicidit i em complauria que anessis a viure amb l'amo i el servissis fidelment. S'ha acabat.

Arribat el dia del repartiment el fill perdé l'habitatge de dues estances que anaren a parar a les mans d'inquilins nous i fou expulsat a les tenebres exteriors. A l'amo del palauet el foc diví li cremà quatre estances quedant-li només vuit i ara busca amb qui compartir la propietat perquè el deixin continuar manant. El pare està al desert esperant les cabres que no sap si mai arribaran” mentre l'amo del palauet beu de gorra te als olorosos jardins del Consell Comarcal.

-Estimats germans, -alliçonà el profeta en acabar la paràbola- les meves paraules són tan certes com hi ha Deu. No em vàreu fer cas quan us ho vaig advertir, ara només queda plor i cruixir de dents. Us han ben plantat la bleda al clatell.

Amen