diumenge, 1 de setembre del 2019

US PRESENTO EL VAMPIR QUE VA MOSSEGAR A LA MARISOL.



Entremig d'aquella gentada que passejava per Montjuïc, ple de “xiringuitos” que oferien entrepans i begudes de tota mena i de tot arreu, d'estands plens de llibres i/o discs encara de vinil, d'organitzacions que o bé demanaven o bé donaven solidaritats amb les lluites per la democràcia i drets socials; entremig de tot això la vaig veure: La Marisol ja transmutada en Pepa Flores.

Davant la visió d'aquell coll nu que se m'oferia com una llaminadura, vaig obligar la mà que em volia conduir per altres camins a anar cap a ell i el vaig picotejar lleument i suau amb els meus ullals de fireta. Ella es va girar sorpresa i em va dedicar un somriure ample. En va ser testimoni la Lluna que, malgrat que encara no era plena (que és quan surten els vampirs), sempre m'acompanya. Sóc un vampir al cap i a la fi i la temptació era allà.

La recordo alegre i bonica aquella “Festa de Treball” del 1979, aquest setembre farà quaranta anys, quan Catalunya encara era feliç i respectada.