divendres, 19 d’abril del 2024

CAS JORDI MARTÍNEZ. MOLTS DUBTES, I UN BOC EXPIATORI?

    

(Fotografia: La Bustia)


    No ens donarem compte i aviat farà un mes de la destitució del Sr. Jordi Martínez dels seus càrrecs representatius a l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat per unes suposades «irregularitats administratives» lligades a les seves funcions de regidor de Seguretat Ciutadana, i l'obscuritat i la imprecisió sobre el cas és norma, per molt que l'alcalde actual, Sr. Parent, i futur (si ERC vol), Sr. Serradó, alhora i de bracet, es capfiquin a parlar de transparència envers la ciutadania. De fet, amb les excuses de la discreció i sigil, secrets sumarials, preservació de la presumpció d'innocència i intimitats diverses, s'han limitat a demanar confiança i calma.

    A hores d'ara, quan s'ha sabut que les investigacions de tècnics i juristes «externs» han conclòs que les presumptes «irregularitats administratives» es remeten, si més no, a l'any 2020, que suposen la prescripció o caducitat d'uns 120 expedients sancionadors, unes pèrdues a les arques municipals de 25.000 euros, i que tot plegat s'ha traslladat als jutjats, vol dir que la identificació i valoració administrativa del que ha passat ja s'ha acabat i que hi han fets i actuacions que no interfereixen el procés judicial ni trenquen la presumpció d'innocència, i que per això no es poden amagar a la ciutadania si no es vol caure en el risc de les especulacions gratuïtes que malmeten la confiança que insistentment es reclama.

    El Preàmbul de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, ens dona pistes: "La transparència, l'accés a la informació pública i les normes de bon govern han de ser els eixos fonamentals de tota acció política. Només quan l'acció dels responsables públics se sotmet a escrutini, quan els ciutadans poden conèixer com es prenen les decisions que els afecten, com es manegen els fons públics o sota quins criteris actuen les nostres institucions podrem parlar de l'inici d'un procés en què els poders públics comencen a respondre a una societat que és crítica, exigent i que demana participació.».

    Els olesans i olesanes necessiten saber. Com s'han pogut amagar des del 2020, sense que ningú s'adonés que 120 expedients sancionadors estaven amagats a un calaix?. No hi havia control per part de la policia local de les seves denúncies?. Qui, com i per què s'ha aixecat la catifa plena de merda?. Hi ha hagut negligència «in vigilando» de l'anterior consistori del Bloc Olesà?. Darrere de cada corrupte hi ha un o uns quants corruptors: també s'han enviat al jutjat i els investigarà la justícia?. Si s'afirma per activa i passiva que no hi ha hagut lucre personal del Sr. Martínez, qui i com se n'ha beneficiat de tot plegat?. Quins interessos hi ha?. Hi té alguna cosa a veure el malestar crònic i no resolt de la policia local?. Hi ha venjances personals?. L'estrany pacte de govern entre la CUP, ERC i Junts apartant al Sr. Martínez (que era cap de llista del Bloc Olesà-CUP) la possibilitat de ser alcalde, estava viciat per les irregularitats detectades?.

    A l'equip de govern, ni ERC ni Junts han fet cap comunicat oficial i el del grup municipal del BO-CUP tira pilotes fora. A l'oposició el PSC i Olesa Oberta demanen transparència i llum mentre Ciutadans i el PP callen. Molts dubtes, massa dubtes. I un boc expiatori?.