dilluns, 18 d’octubre del 2010

EL DIA 7 DE NOVEMBRE JO NO ESPERARÉ BERTRAND RUSSELL


Es diu sobre el filosof i matemàtic Bertrand Russell que, mentre explicava a classe que «d'una proposició falsa es podia extreure qualsevol conseqüència», un alumne el va interrompre dient-li: "Vol vostè dir que si acceptem que 2 +2 = 5, llavors podem concloure que vostè és el Papa de Roma? ". Russell va contestar immediatament:

Miri, si 2 +2 = 5, resti vostè 2 i obtindrà que 2 = 3, és a dir, que 3 = 2, i si ara resta vostè 1 a ambdós membres, obtindrà que 2 = 1. Ja que el Papa i jo som dos, i ja que 2 = 1, estarà vostè d'acord amb mi que el Papa i jo som un, així doncs jo sóc, en efecte, el Papa de Roma.


No m'agrada que el Papa de Roma vingui a Barcelona mentre:
  • Les creences religioses siguin finançades amb diners públics.

  • No es suprimeixi l’assignació tributària a l’Església catòlica a través de l’IRPF.

  • Les escoles siguin utilitzades com a plataformes d’apostolat.

  • Les religions imposin els seus prejudicis morals a tota la societat.

  • Els clergues pederastes i els seus encobridors no siguin portats davant la justícia.

  • L’Església obstaculitzi l’ús del preservatiu per prevenir l’extensió de la SIDA.

  • No es protegeixi els infants de la superstició i la irracionalitat.

  • L’Estat promogui la caritat a costa de la justícia social.

  • Els actes i llocs públics estiguin presidits per símbols religiosos.

  • Els representants públics afavoreixin les confessions religioses.

  • No es respecti el dret de tothom a viure segons la seva condició sexual.

  • No es reconegui el dret de les dones a decidir sobre el seu propi cos.

  • L'apostasia no sigui un dret reconegut per la llei.

  • No es deroguin els acords entre el Regne d'Espanya i la Santa Seu.

Per tot això jo no l'esperaré el dia 7 de Novembre.

4 comentaris:

Joaquín Campos ha dit...

HE COPIADO TU ENTRADA Y SI ME DAS PERMISO MAÑANA LA PUBLICARE CITANDOTE.
SALUD.
POR CIERTO, YO TAMPOCO LO ESPERARE.

gianna ha dit...

que raro que no comentas nada de lo que pasa en Francia

Demabloggo ha dit...

Sr Martí, totalment d'acord amb la teva entrada, però tal com comento al blog del nostre estimat Groucho, tenim la sort de gaudir de la llibertat de no anar

Martí Obiols Casanovas. ha dit...

Sr. Demabloggo: Efectivament, llibertat pr a no anar-hi, peró també llibertat per a criticar, es a dir per a parlar i actuar amb criteri i jo he exposat una serie de raons que son les que em porten a la decisió que prenc. Quant aquestes raons desapareguin, si el Papa torna tampoc aniré a rebre´l peró no m'importará si ve. Salut