dimecres, 27 d’octubre del 2010

SOLILOQUI REFLEXIU SOBRE SEMIÒTICA

Veure el logotip del “Banco de Santander” en el mantell de la Verge del Pilar m'ha portat a reflexionar sobre la semiòtica ,o estudi del sistema de signes , aplicada al disseny gràfic (fixeu-vos quina profunditat).

Diuen els entesos en la qüestió que hi ha una relació directa entre el signe i l’objecte i que per això un logotip,  requereix de l'apropiat ús de la semiòtica com a eina per a assolir l'adequada comunicació i interpretació del missatge de forma que hi hagi congruència entre el que s'entén i el que realment es vol transmetre (ho enteneu oi?).

Per a que un logotip sigui eficaç ha de ser representatiu, és a dir, ha de representar de forma adequada la marca, el producte, l'empresa o l'organització i per això el dissenyador ha de conèixer amb claredat el producte, l'àrea on tindrà presència, el públic objectiu, la promoció, el preu, la qualitat i el context..

La reflexió que us deia al començament m'ha dut preguntar-me: sabent que el dissenyador del logotip bancari coneixia amb claredat el producte, servei o organització a qui volia donar la identitat gràfica, quina va ser la seva font d'inspiració per arribar a la relació directa entre el signe i l'objecte ?. I en el meu reflexiu soliloqui he arribat a aquesta conclusió provisional.

3 comentaris:

Joaquín Campos ha dit...

EN ESTE PAIS DE "BELENES" BOTIN PODRIA SER EL CAGANER. (UN MAGNIFICO CAGANER).
ABRAZOS.

gianna ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
gianna ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.