dimecres, 8 de gener del 2020

COM HO FAREM ELS RESIDENTS AL NUCLI ANTIC D'OLESA DE MONTSERRAT PER ACCEDIR-HI AMB VEHICLE QUAN CALGUI?


Si ningú ho arregla, a partir de l'1 de Febrer l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat no em permetrà entrar al meu carrer amb el meu vehicle. M'ha denegat l'autorització per accedir amb vehicle a l’illa de vianants del Nucli Antic d’Olesa de Montserrat i això que reuneixo tots els requisits que exigits a les Bases reguladores de l’atorgament d'una autorització fixa (http://www.olesademontserrat.cat/files/doc26415/bases-implementacio-illa-de-vianants-nucli-antic-set-2019.pdf ): sóc persona resident empadronada a la zona restringida del nucli antic i titular d'un habitatge, amb vehicle empadronat dins la zona restringida i estic al corrent de pagament de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica al municipi d’Olesa de Montserrat.

És veritat que l'Ajuntament no m'ho ha dit de forma expressa per escrit, sinó per silenci que és una forma legal de respondre. Resulta que la Base 6 determina que “el termini legal de resolució és de tres mesos, a comptar des de l’endemà de la petició d’autorització registrada a l’Ajuntament. La persona autoritzada serà notificada per Resolució de l’Alcaldia. Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és negatiu”.

Com que vaig presentar la sol-licitut d'autorització el 4 d'octubre de 2019 es va acabar el termini per a resoldre el 7-1-2020 i com que no he rebut Resolució de l'Alcaldia he d'entendre denegada la sol-licitut per entrar en joc el silenci administratiu negatiu. He hagut de presentar recurs, i com em consta que encara no s'ha resolt cap sol-licitut de les que s'ha exigit als veïns del Nucli Antic, doncs tots deuen estar en la meva mateixa situació: una denegació massiva d'autoritzacions per accedir amb vehicle a l’illa de vianants del Nucli Antic d’Olesa de Montserrat en aplicació de la Base 6.

L'Ajuntament té constància a través de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica dels residents i vehicles del Nucli Antic i legalment les administracions no han de demanar als ciutadans les dades de què ja disposen. Així doncs ¿No hagués sigut mes senzill i còmode pel ciutadà informatitzar aquests vehicles i autoritzar-ne l'accés sense més tràmit i limitar les sol-licituts d'autoritzacions només als que ho necessitin temporalment?, o bé ¿no s'hagués pogut considerar el silenci administratiu com a positiu i estalviar-se el col-lapse de resolucions que s'hi ha produït?.

Si ningú ho arregla a partir del dia 1 de febrer legalment cap vehicle, ni els dels propis veïns, podrà entrar al Nucli Antic d'Olesa i si ho fa podrà ser multat. Quina inseguretat jurídica per a la Policia Municipal i pels veïns.