dissabte, 23 de gener del 2010

MARCOS ANA, NOMÉS UN POETA


M’assabento per la premsa que Marcos Ana ha fet 90 anys d’edat el dia 20 de gener. Ell, però, diu que n’ha fet 67 “de vida”. La diferencia son els 23 anys que va passar a les presons franquistes. Va entrar amb 19 anys i en va sortir amb 41 ¡que ràpid es diu i com triga de passar!. En aquests 23 anys el van condemnar a mort dues vegades i moltes mes de dues vegades el van torturar i malgrat tot això es considera un privilegiat “porque al salir, la vida fue un regalo y pude hacer lo que quería :luchar por la libertad.”. Uns 200 amics el dia 21 li van fer una festa d’aniversari al “Circulo de Bellas Artes” de Madrid a on hi va cantar el seu amic Luis Eduardo Aute que li va regalar “Al Alba”. Amb tres dies de retard des d’aquí el felicito, no nomes pels 67 anys de vida sinó també per la seva dignitat, honestedat, exemple, compromís i senzillesa. Gracies Marcos per les teves poesies.


Yo denuncio

Yo no pido clemencia. Yo no pido
con un hilo de voz descolorida
perdón para la vida que me deben.
Odio la voz delgada que se postra
y el corazón que llora de rodillas
y esas frentes vertidas en el polvo,
hecha añicos la luz del pensamiento.

Yo no pido clemencia. Yo no junto
las manos temblorosas en un ruego.
Arden voces de orgullo en mi palabra
cuando exigen -sin llanto- que las puertas
de la venganza oscura se derriben
y a los hombres descueguen de sus cruces.

Yo no pido clemencia. Yo denuncio
al dictador cádaver que gobierna
la vida de los hombres con un hacha
y ahora quiere dejar para escarmiento
mi cabeza cortada en una pica.

Yo no pido clemencia.
Doy banderas.
Paso de mano el golpeado
corazón de mi pueblo prisionero.

Si fas clic podrás veure el video "Marcos Ana. Memoria viva" (¡¡imprescindible!!)

2 comentaris:

gianna ha dit...

de la carcel, la tortura, el sufrimiento sale algo tan lindo y creativo como es la poesia.....
de la piedra sale una flor...
admirable su vida
saludos

gianna ha dit...

VAMOS MARTI......YO SE QUE TRABAJAR CANSA.....PERO ACTUALIZA EL BLOG...DALE.....TUS SEGUIDORES LO RECLAMAN..........
SALUDOS